۱۳۹۵ تیر ۱۵, سه‌شنبه

مطلب احمدیان؛ انتقال به زندان سقز و تشکیل پرونده جدید

مطلب احمدیان زندانی سیاسی زندان سنندج از مورخ چهاردهم اردیبهشت‌ماه به زندان سقز منتقل شده و همزمان در مورد پرونده جدیدی مورد بازجویی قرار گرفته است.  مطلب احمدیان زندانی سیاسی زندان سنندج از ۱۴ اردیبهشت‌ماه به زندان سقز منتقل شده و پرونده جدیدی بر علیه اش مفتوح شده است. یک منبع نزدیک به این زندانی سیاسی گفت: “تاکنون آقای احمدیان دوبار توسط ماموران امنیتی اداره اطلاعات بازجویی شده و پرونده به شعبه یک بازپرسی دادگستری سقز نزد قاضی جهانی ارجاع داده شده است. اما هنوز وقت دادگاه تعیین نشده است.”

این منبع مطلع در مورد اتهامات مطروحه در پرونده جدید هم‌چنین تاکید کرد: “گفته اند اسلحه ای در زندان سقز پیدا شده و یکی از زندانیان در مورد آقای احمدیان اعتراف کرده است. این درحالی است که وی مدت یک سال است در زندان سنندج نگهداری می شود و نمی‌توانسته در مورد چنین اتهامی مشارکت داشته باشد.”
منبع نزدیک به مطلب احمدیان در پایان در مورد آخرین وضعیت دیگر پرونده‌های وی خاطرنشان کرد: “پرونده قبلی با اتهام «مشارکت در قتل» هم هنوز در سنندج تعیین شعبه نشده است. ۲۷ اریبهشت ماه در بازپرسی قرار بود برای این پرونده نیز شعبه و وقت دادگاه تعیین شود. اما هنوز آقای احمدیان در آن پرونده  بلاتکلیف است. در پرونده اول هم که ایشان ۶ سال محکومیت حبس در تبعید در زندان میناب دارد که پرونده به دادگستری میناب فرستاده شده است.”
مطلب احمدیان علی‌رغم گذشت ۵ سال از زمان بازداشت هم‌چنان درباره پرونده اتهام مشارکت در قتل حکمی دریافت نکرده است و در بلاتکلیفی بسر می برد.
مطلب احمدیان، ۳۱ ساله اهل بانه، در سیزدهم مهرماه ۱۳۸۹ بازداشت و پس از حدود ۲۳۰ روز تحمل انفرادی، به اتهام محاربه از طریق عضویت در احزاب کرد به ۳۱ سال حبس و تبعید به زندان میناب محکوم شد، وی همچنین طی پرونده جداگانه ای با اتهام مشارکت در قتل روبرو شده بود. علی‌رغم گذشت بیش از پنج سال هنوز حکمی برای آن صادر نشده است، اتهامی که وی آن را رد می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر